älskar, älskar inte.

jag anser att folk tar aldeles för oseriöst på orden jag älskar dig nuförtiden.
för mig är att älska någon en stor grej, big deal liksom. det krävs väldigt mycket innan jag kan älska någon fullt ut, visst, man kan tycka om en person otroligt mycket. men när man når det där stadiet när man går över till att älska, då har man verkligen hittat en person värd att lägga ner kärlek på.

jag har så sjukt svårt för personer som efter i princip en dag slänger ur sig ett, jag älskar dig gumman! hallå?! jag känner inte dig. det får mig att tappa förtroendet något enormt.

men dom få personerna som jag verkligen känner att jag älskar, och som har kommit att bli en stor del av mitt liv, dom är jag rädd om. dessvärre är det få, och jag känner hur jag sakta glider ifrån även dessa människor, hur ont det än gör.
men sanningen är att, när den dagen kommer, då du hittar någon som verkligen gör ditt liv komplett, då ska du klamra dig fast vid personen för allt du är värd (inte bokstavligt talat, hey, man måste ju få andas) men dessa personer är så sällsynta och värda att kämpa för.

att ha någon att älska, och framför allt att bli älskad tillbaka är nog den bästa känslan som finns. jag önskar att jag inte var så sjukt rädd för att älska, it's killing me.

Kommentarer
Postat av: nille

Jag instämmer fullt ännu engång. VA e Ordet älskar dig tillför? Jo ordet är tillför de få människor som funnit tillit/tilltro och en sann vän/käraste som han/hon kan dela dag efter dag med minnen som får livet att våga blicka tillbaks på tider som har flytt. Bilder då man mins va kärlek var då livet va som en dans på rosa moln. Inget är svårare än just kärleken. Därför borde man vara grymt tacksam den dagen då man har sin kamrat/ sin livslust att dela dag efter dag efter dag tillsammans med. För det vackraste här i världen/ livet är just MINNEN. vackra fina minnen nya som äldre<3

2009-07-19 @ 22:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0